Transzcendentális Meditáció

Küzdelem a napi stresszel – orvosi tanácsok: Transzcendentális Meditáció

Bár senki sem képes teljes mértékben elkerülni a stresszt és feszültséget, úgy tűnik, hogy a mai emberek életében szinte „járványszerű” hatásokat generál. Ha nem fordítunk a problémára kellő figyelmet, akkor súlyos egészségügyi gondjaink lehetnek. A krónikus stressz, az egészségtelen életmód, a hibás megküzdési mechanizmusok úgy tűnhet, ördögi kört alkotnak, mélyen beivódva a modern kultúrába és mindennapjainkba.

Dr. Suzanne Steinbaum és Dr. Pamela Peeke tapasztalt orvosszakértői a témának, akik alább olvasható gyakorlati tippeket osztanak meg velünk, hogyan számolhatunk le káros szokásainkkal.

Dr. Suzanne Steinbaum kardiológus szerint érdemes listát készítenünk azokról a problémákról, melyek leginkább foglalkoztatnak minket. Ezek közül el kell engednünk azokat, melyekre nincs ráhatásunk, melyeket nem tudunk irányítani. Hacsak nem szándékozunk teljesen kiégni, akkor egy kissé le kell lassítanunk az elménket. Az élet egy maratonhoz hasonlít, semmiképp sem sprintről van szó: Meg kell tanulnunk a helyes időbeosztást! Ebben egy nagyszerű technika, mint például a Transzcendentális Meditáció, nagy segítségünkre lehet.

kevesebb_stressz_TM_640

Nincs arra szükségünk, hogy túlságosan elfoglalt, munkamániás emberekké váljunk, akik egyszerre három mobiltelefont is üzemeltetnek annak érdekében, hogy sikeresek legyenek. Néhány megkövesedett dogmát kell újragondolni az életünkben! Az új szokásrendszer előnyeit azonnal érezni fogjuk!

Dr. Suzanne Steinbaum kardiológus
Dr. Suzanne Steinbaum kardiológus

A stressz fiziológiánkat komoly igénybevételnek teszi ki, hiszen kockázati tényezője a szívbetegségeknek, a daganatos betegségeknek, magas vérnyomásnak, tüdőbetegségeknek, májkárosodásnak, de a balesetek melegágya is egyben, sőt méltán nevezhetjük a „21. század pestisének”.

A krónikus stressz erős hormontermelődést eredményez a fiziológiában, mely rövid távon némileg ösztönzőleg hat, de hosszabb távon bizonyosan tartós egészségkárosodáshoz vezet. A krónikus stressz többek közt zsugorítja, – szó szerint (!) – megöli az agysejteket.

Érdekes, s egyben szomorú eredményeket adott ezzel kapcsolatban egy világméretű felméréssorozat is, mely szerint az USA-ban a felnőtt és tizenéves lakosság 42%-a küzd tartós stressztől szenved; a kamaszok gyakorta úgy érzik, hogy nem képesek kellően hatékonyan kezelni szorongásaikat, feszültségeiket; valamint az európai munkavállalók 51%-a számára, szinte már „közhelynek” számít, hogy munkájukat komoly nyomás alatt kénytelenek végezni. Utóbbiból fakad, hogy egyre alacsonyabb a munka hatékonysága, s mintegy 94 milliárd eurós költséget kóstál a stressz miatt bekövetkező egészségkárosodások orvosi kezelése.

Dr. Pamela Peeke szerint (többek közt tudományos szaktanácsadó az Elements Behavioral Health-nél, s a „Body for Life for Women” szerzője) a stresszkezelést illetően lényegi elem, hogy óvjuk az agyunkat. Nyugalmunk megőrzése érdekében mindent szükséges megtennünk, amit lehetséges. Ő is a Transzcendentális Meditáció módszerének elsajátítását és rendszeres gyakorlását javasolja. A TM segítségével megelőzhetjük és kezelhetjük a krónikus stresszt.

Bob Roth a David Lynch Alapítvány ügyvezető igazgatója szerint az elme felszínén megjelenő hullámok alatt minden ember hatalmas nyugalmat és csendet őriz. Ez a csend már eleve ott van – nem kell hinni benne vagy harcolni érte. A Transzcendentális Meditáció rendszeres gyakorlásával az egyén könnyedén elérheti a béke mély szintjét.

„Ez egy hihetetlenül egyszerű, praktikus és hatékony eszköz, amely segít a legelfoglaltabb, legcinikusabb, legközömbösebb személyiségnek is szert tenni olyan mély pihenésre és relaxációra, mely sok tekintetben mélyebb, mint az alvás. A meditáció 20 perces gyakorlása, naponta kétszer valóban számos egészségügyi előnnyel jár.”

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*