Ellen Dolgen gondolatai a Transzcendentális Meditáció változókori panaszokra gyakorolt áldásos hatásairól

2015-06-05 | 14:04 0 hozzászólás

ellendolgenFérjem, David és én harminckilenc évvel ezelőtt randevúztunk először. Igen hölgyeim, jól látják az időpontot. Az ember sosem tudhatja, hogy mikor bukkan fel életében a lelki társa. David és én társak vagyunk az élet minden területén. Ez elmúlt közös éveink során igyekeztük ösztönözni egymást az egészséges és teljes életre. A kapcsolatunkba én magas koleszterinszinttel, David pedig időszakosan jelentkező migrénrohamokkal érkezett.

Nagy gondot fordítottam mindig is az egészséges étkezésre és a testmozgásra. David maximálisan támogatott, s követett engem ebben. Az évek során David talált egy neves migrénspecialista szakembert, aki tájékoztatta őt a megfelelő protokollról azokra az időkre, amikor beütnek a rohamok. Ez mind szép és jó, azonban mivel mi már a hatvanas éveinkben járunk, szerettem volna megelőzni párom rohamait. Azt kívántam felkutatni, hogyan lehetne ezek kialakulását megelőzni, ahelyett, hogy megtudjuk, mi a teendő, amikor már előfordulnak. Szóval ezt szem előtt tartva David kért egy időpontot az úgynevezett Scripps Integrative Medicine központba.

Az orvos azt javasolta Davidnek, hogy próbálja ki a Transzcendentális Meditációt. Elmondta, hogy a módszer mögött tudományos bizonyítékok állnak, ő maga, s számos egészségügyi szakember ajánlja, sőt vállalti vezetők, hírességek is gyakorolják naponta kétszer húsz percig. Én kissé szkeptikus voltam, de hajlandóak voltunk mindent kipróbálni, ami jót tehet Davidnek. Hazafelé a kocsiban felhívtam egy TM-központot, hogy adjanak nekünk lehetőséget egy találkozóra, hogy elvégezzük a TM-tanfolyamot. Úgy gondoltam, hogy én is elsajátítom, s ez segítene Davidnek, ha együtt végezzük.

Megérkeztünk a képzés helyszínére, s a két oktató külön-külön helyiségbe kísért minket. Volt valamiféle különös nyugalom ezen a helyen. Szinte az ujjamat sem kellett megmozdítani. Ahogyan ültünk az oktatómmal, alig hittem el, hogy ennyire egyszerű, s Davidnek is hasznos lesz.

Az első meditációmat egy percnek érzékeltem, és egészen biztos voltam benne, de valójában 20 perc telt el. Nem is emlékeztem, mikor volt utoljára olyan alkalom, hogy 20 percig nyugodtan ültem. Meghökkentem, hogy milyen nyugodt vagyok. Ekkor döbbentem rá, hogy talán nem csak Davidnek kellett megtanulnia meditálni, hanem nekem is szükségem volt rá.

A tanfolyam végeztével megfogalmazódott bennem a kérdés: „Transzcendentális Meditáció, hol voltál egész életünkben?!”

Mivel egy kicsit kétkedő vagyok – abban a tekintetben, hogy tökéletes a meditációm – a következő dolgok jártak a fejemben: Mit kellett volna tennem azokkal a gondolatokkal, melyek megjelentek az elmémben, amint behunytam a szemem? Mi lesz a következő bejegyzésem a blogomban? Vissza kell mennem a számítógépemhez? Küldök egy születésnapi kártyát, stb. A gondolatok elárasztották az elmémet. Mégis azt éreztem, hogy ezzel a könnyed technikával a gondolatok túllépésének tapasztalatáról semmi sem tántorított el. Minden alkalommal, amikor meditálok ez a csodálatos nyugalom és belső béke borít el. Nem érzek feszültséget, éber vagyok, s sokkal nagyobb a kreativitásom. Húsz perc elteltével azt érzem, mintha a stresszt kimosta volna belőlem, Imádom ezt az érzést!

Transzcendentális Meditációt gyakorló, 60 év körüli úr - a TM-et kényelmes ülő helyzetben kell gyakorolni.

Transzcendentális Meditációt gyakorló, 60 év körüli úr – a TM-et kényelmes ülő helyzetben kell gyakorolni.

Később elkezdtem többet olvasni a Transzcendentális Meditációval kapcsolatban, hogy milyen mértékben befolyásolja az általános egészséget, s a jó közérzetet. A Journal of Alternative and Complemetary Medicine című tudományos folyóirat tanulmánya szerint (2013. október) kontrollcsoportos meta-analízis vizsgálatok igazolják, hogy a Transzcendentális Meditáció rendszeres gyakorlása szignifikánsan komolyabb mértékben csökkenti a vonásszorongás tüneteit, mint egyéb alternatív terápiás módszerek (köztük az MBT-terápia), illetve egyéb meditációs és relaxációs módszerek.

Lenyűgözött Dr. Josh Trutt öregedés specialista gondolata a meditációról: „Amikor pihenünk, a szívfrekvencia lelassul; de amikor meditálunk, a dobbanások közti időablakban a szívünkben változások indulnak, s működése sokkal gördülékenyebbé válik. A szívveréstől szívverésig terjedő időtartam folyamatos változását nevezzük HRV-nek, vagyis szívfrekvencia-variabilitásnak. Ennek az egyenletes működésnek a kapcsán állt ki Maharishi Mahesh Yogi egész élete során a módszer mellett– s propagálta az American Jornal of Cardiology, hogy az egészséges HRV a kor előrehaladtával valóban hosszú élettartamot jósol.”

Mindannyian tudjuk, hogy a szívbetegség a nők körében is az első számú „gyilkos”. Örömmel töltött el, amikor megtudtam, hogy a National Institutes of Health több, mint 26 millió dollárral finanszírozta a Transzcendentális Meditáció szívbetegségek megelőzésében gyakorolt jótékony hatásainak vizsgálatát.

A Transzcendentális Meditáció kutatások igazolták, hogy a TM rendszeres gyakorlásával:

  • 50%-os csökkenés figyelhető meg a szívinfarktus, stroke, s ezzel összefüggésbe hozható halálozások aránya tekintetében,
  • csökkenti a koleszterinszintet,
  • csökkenti a magas vérnyomást,
  • csökkenti az inzulirezisztenciát,
  • enyhíti a stressz káros hatásait.

Vannak napok, amikor Davidnek úgy kell engem lehámoznia az az irodai székemről. A személyiségem nem változott, azonban a stressz szintjének csökkenése, az életminőségem javulása a Transzcendentális Meditációnak köszönhető.

Nem kell gyertyákat, füstölőket gyújtani, hogy meditáljunk. Meditálhatunk parkolóban, repülőgépen vagy ebéd után egy csendes sarokban. A Transzcendentális Meditáció mindennapjaink részeként boldogabb, egészségesebb, stresszmentes életet nyújt. Próbálja ki Ön is! A férjem, David is rendbe jött tőle.


DÍJMENTES TRANSZCENDENTÁLIS MEDITÁCIÓ-ELŐADÁSOK MAGYARORSZÁGON

Régebbi cikkek