Transzcendentális Meditáció

A Transzcendentális Meditáció és az egészséges vérnyomás összefüggései

A magas vérnyomás (hipertónia) súlyos egészségügyi problémákat okoz. Hozzájárulhat többek közt a szívroham, stroke, aneurizma, demencia, artéria betegségek, veseelégtelenség kialakulásához. Hogy elkerülhessük ezeket a szörnyű kilátásokat, érdemes vérnyomásunkat rendszeres ellenőrzés alá vonni.

Teendők, az egészséges vérnyomás fenntartása érdekében:

  • Táplálkozzunk egészségesen
  • Végezzünk testgyakorlatokat, mozogjunk rendszeresen
  • Tartózkodjunk az alkoholtól és dohány termékektől
  • Csökkentsük a stresszt

Magas vérnyomásunkat csökkenthetjük olyan alternatív módszerek segítségével is, mint a Transzcendentális Meditáció. A TM egy egyszerű, természetes, erőfeszítés nélküli mentális technika, melyet naponta kétszer, 20 percig gyakorolunk. A módszer elsajátítása rendkívül egyszerű: képzett oktató segítségével, négy napos, napi 1-2 órás elfoglaltságot jelentő kurzus folyamán tanulhatjuk meg. A tanfolyam elvégzése után már csupán rendszeresen kell gyakorolnunk!

A fentebb rögzített teendő listából az első három pont viszonylag egyszerűbben, míg a negyedik nehezebben kivitelezhető. Napjainkban a stressz komoly egészségügyi kockázatot jelent mindannyiunk számára.

A Transzcendentális Meditáció tudományosan alátámasztott tényekkel bizonyíthatóan csökkenti a stresszt, normalizálja a vérnyomást. Kiknek ajánlott különösen a TM?

  • Magas vérnyomásban szenvedő betegeknek
  • Szívbetegséggel küzdő egyéneknek
  • Idősebb és fiatal generáció tagjainak egyaránt
  • Stresszes körülmények között élőknek, nyugalomra vágyóknak

A dokumentált vizsgálati eredmények szerint a TM-gyakorlók stresszérzékenysége jóval alacsonyabb, mint nem meditáló társaiké. Röviden, a TM ellenállóbbá teszi az idegrendszerünket. A technikát rendszeresen gyakorlók stresszre adott válasza a tipikus „küzdj vagy menekülj” reakció helyett hűvös nyugalom, s mosoly! Kutatók megfigyelései szerint a vérnyomáscsökkenés pozitív hozadéka a várható élettartam növekedése.

Az alábbi grafikonnal illusztrált vizsgálatba 55 évnél idősebb személyeket vontak be, akik magas vérnyomásban szenvedtek. A várható élettartamot tekintve azok a személyek, akik rendszeresen gyakorolják a TM-et, általában jóval több évig élnek. Pontosan 30%-kal csökkent a halálozási arány a vizsgált meditáló egyének körében a nem-meditálók csoportjához képest.

reduce-blood-pressure-tm-meditation-3
A második grafikon tanúsága szerint a TM más alternatív stresszcsökkentő módszerekkel összehasonlítva, komolyabb hatékonysággal csökkenti a feszültséget. A tanulmányban a TM-et összevetették a biofeedbackkel és a stresszkezelő tréninggel. Eredményeik alapján a TM statisztikailag szignifikáns eredménnyel hatékonyabbnak bizonyult a magas vérnyomás kezelésében, mint a fentebb jelölt módszerek.

reduce-blood-pressure-tm-meditation-2

Díjmentes TM-előadások Magyarországon: TM-tanfolyam.hu

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*