Transzcendentális Meditáció

A meditáció jó jegyeket eredményez

Egy új tanulmány szerint azok a gyermekek, akik megtanulják lecsendesíteni az elméjüket, nagyobb önbizalommal rendelkeznek.

“Egy kezdő lökést ad a számomra minden reggel” – mondja a nyolcadikos Kenia Bradley a meditációs gyakorlatról, amit az iskolában tanult. – Amikor nem meditálok, elfáradok az órák alatt.

Még nem bizonyított, hogy az ülve végzett gyakorlat javítja a gyerekek osztályzatait. Azonban egy, a Michigan Egyetemen készült új tanulmány szerint azok a tanulók, akik az iskolában a Transzcendentális Meditációt (TM) gyakorolják, boldogabbak lehetnek és az önbecsülés magasabb szintjét érhetik el, mint azok a társaik, akik nem meditálnak.

A tanulmány, amely első alkalommal vizsgálja az afro-amerikai gyerekek és a TM kapcsolatát, 83 hatodik osztályost vizsgált két iskolában Detroit térségében. A Nataki Talibah iskolában mindegyik gyermeket megtanították meditálni a TM módszere segítségével. A technikát kétszer gyakorolták minden iskolanapon – 10 percet minden egyes nap elején és végén. A kontrollcsoport iskolájában a tanulók egyáltalán nem meditáltak.

Azért a TM-et választották, mert Jane Pitt TM-tanár szerint, aki az iskola tanulóit tanította, ez az egyik legkönnyebben megérthető gyakorlat a fiatalok számára. Ellentétben sok más meditációs gyakorlattal, mondja, a TM nem egy koncentrációs folyamat, vagy kontemplációs gyakorlat, vagy összpontosítás, hanem egy egyszerű, gyengéd módszer az elme lecsendesítésére.

Négy hónappal azután, hogy a meditálók megtanulták a TM-et, a kutatók többféle szempontból is megvizsgálták őket és a nem meditáló tanulókat, beleértve a magányosságot, az érzelmi készségeket, az önkifejező képességet, a pozitív hozzáállást, az idegességet és agressziót. A meditálók jobb eredményeket mutattak a lelki készségek, az önkifejezés és a pozitív hozzáállás területén, pedig egyéb tekintetben nem voltak jelentős eltérések a különböző területek csoportjai között.

A Nataki Talibah tanulóit lényegében az iskolai tanterv keretében tanították meg meditálni, még mielőtt a kutatás elkezdődött volna. Ezek után Rita Benn értékelte őket, aki a Michigan Egyetem Kiegészítő és Alternatív Gyógymódok Kutatási Központjánál az Integrált Gyógyászati Program vezető kutatója és igazgatója. Mivel a tanulmány nem teszi lehetővé az összes TM-et gyakorló egyénre vonatkozó következtetések levonását, Benn azt mondja, hogy a vizsgálatok szerint a TM jó eszközt nyújt a korai serdülőkorban lévő afro-amerikai gyermekek lelki fejlődésének elősegítésére.

Benn nem tervezi azt, hogy felbecsülje a meditáció hatásait egy mindenre kiterjedő tudományos kutatásban. Azonban szeretné megvizsgálni a meditáció és a jóga más formáit is, hogy kiderítse, vajon azok a gyermekek javára válhatnak-e. Időközben Jane Pitt megerősítette a legfontosabb, adomaszerűen terjedő információt is, amely szerint a meditáció megtanulása után “a legtöbb tanuló úgy érezte, hogy javultak a tanulmányi eredményei”.

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*